بررسی و نگاهی ویژه به گیربکس ولوو n10

بررسی و نگاهی ویژه به گیربکس ولوو n10 می‌تواند اطلاعات بسیار زیادی را دربارۀ این خودروی جذاب و کاربردی در اختیار ما قرار بدهد.

شرکت ولوو، یکی از بهترین شرکت‌هایی است که درزمینهٔ تولید ماشین‌های سنگین و سواری فعالیت می‌کند و قدمت بالایی در ساخت این‌گونه ماشین‌ها دارد. ماشین‌هایی که در این شرکت تولید می‌شوند، از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. یکی از ماشین‌های سنگینی که در زمان‌های قدیم سروصدای زیادی در بازار ماشین‌های سنگین به وجود آورد، کامیون‌های ولوو n10 بود. ماشین‌های سنگین ولوو n10، به‌گونه‌ای هستند که شما در هرجایی آن‌ها را ببینید می‌شناسید. منظور ما همان ماشین‌های زردرنگ قدیمی است.

درواقع این ماشین‌ها، یک نوستالژی به‌حساب می‌آیند. این ماشین‌ها، از ابتدای ساخت خود برای جابجایی‌های نظامی کاربرد بسیار زیادی داشت و می‌توان گفت در زمان‌های قدیم، از این ماشین‌ها برای جابجایی وسایل سنگین و سلاح‌های ارتشی استفاده می‌کردند. این ماشین دارای گیربکس ۱۰ دنده باکیفیت است و به جرات می‌توان گفت گیربکس ولوو n10، یکی از قوی‌ترین گیربکس‌های ماشین‌های سنگین به‌حساب می‌آید.

گیربکس ولوو N10

 

مشخصات کلی ولوو n10

ولوو n10، یکی از محبوب‌ترین و بهترین ماشین‌های سنگین زمان خودش است. این ماشین، همان ماشین‌های زردرنگ با دماغه کشیده هستند که دارای قدرت بسیار زیادی هستند که از آن‌ها در زمان‌های قدیم، برای جابجایی وسایل سنگین ارتشی استفاده می‌شد. قدرت موتور این ماشین‌های سنگین، بسیار بالاست است و گیربکس ولوو n10، یک گیربکس 10 دنده‌ای بسیار قوی است که قدرت گیربکس آن زبانزد خاص و عام است.

این ماشین در سالهای مختلف، انواع زیادی داشته که از انواع آن می‌توان به کامیون کمپرسی، تانکر و وسیله نقلیه بازیابی و کامیون‌های سیستم تحمل بار اشاره کرد. کامیون‌های n10، از موتور پرقدرت دیزل توربو شارژ 9.5 لیتری بهره می‌برد که ۲۵۷ اسب بخار قدرت دارد. درواقع می‌توان گفت که کامیون‌های n10، بااینکه دیگر تولید نمی‌شوند، اما هنوز هم که هنوز است عده زیادی از این کامیون‌ها در مشاغل مختلف استفاده می‌کنند. این کامیون‌ها به دلیل داشتن گیربکس بسیار قوی، قابلیت حمل بارهای بسیار سنگین رادارند.

 

خرید قطعات گیربکس ولوو n10

ولوو n10، یکی از مشهورترین و معروف‌ترین ماشین‌های سنگین دنیا به‌حساب می‌آید که در زمان‌های قدیم ساخته شد و کاربرد بسیار بالایی داشت. این ماشین توسط شرکت ولوو که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده ماشین‌های سنگین و سواری به‌حساب می‌آید، در سال ۱۹۸۵ ساخته شد. قدرت باربری این ماشین به حدی بود که هنوز هم که هنوز است، همانند آن، ماشین سنگینی با این توانایی جابجایی بارهای سنگین، به وجود نیامده است.

گیربکس ولوو n10، دارای قدرت بسیار زیادی است که می‌تواند در جابجایی بارهای سنگین به این ماشین کمک کند. از این ماشین، هنوز هم در بسیاری از موارد و مشاغل استفاده می‌شود و این ماشین یکی از ماشین‌های سنگین پرطرفدار در کشور ما به‌حساب می‌آید. بااینکه قطعات این ماشین دیگر تولید نمی‌شود؛ اما هنوز هم می‌توانید قطعات این ماشین سنگین را در بسیاری از فروشگاه‌های کشور پیدا کنید؛ همچنین می‌توانید تمامی قطعات گیربکس این ماشین را هم خریداری کنید.

دلیل اینکه قطعات ماشین ولوو n10 هنوز هم در کشور ما وجود دارد، می‌تواند محبوبیت زیاد آن باشد. از این ماشین در برخی از شهرهای کشورمان، به‌عنوان ماشین‌های آتش‌نشانی هم استفاده می‌شود. شما می‌توانید لوازم‌یدکی و قطعات گیربکس ماشین n10 را به‌صورت اینترنتی هم از بسیاری از مراکز خریداری کنید.

قطعات گیربکس ولوو

شناخت گیربکس هوشمند ولوو

شرکت ولوو در طول تاریخ، ماشین‌های سنگین زیادی را وارد بازار کرده است. قطعات تولیدشده توسط این شرکت، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. یکی از قطعاتی که از زمان‌های قدیم شرکت ولوو در ساخت آن تبحر خاصی داشته، گیربکس ماشین‌ها است. گیربکس ماشین‌های سنگین ولوو، از زمان ساخت گیربکس ولوو n10 تا به امروز، قابلیت‌های بسیار زیادی داشتند که امروزه شاهد ورود گیربکس‌های جدید و هوشمند این شرکت به بازار هستیم.

گیربکس‌های هوشمند این شرکت، به گیربکس آی شیفت معروف هستند که این گیربکس، یک گیربکس ۱۲ سرعته تمام‌خودکار است که می‌تواند یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خاص این گیربکس هوشمند جدید باشد. باید بگویم که این گیربکس، به مصرف سوخت ماشین‌های ولوو، کمک بسیار زیادی می‌کند. قابلیت‌های دیگر این گیربکس، این است که با خنک کاری آسان و روغن خیز، کمک بسیار زیادی به دیربه‌دیر عوض کردن روغن ماشین‌های ولوو می‌کند.

سخن پایانی

به‌صورت کلی باید بگوییم که ماشین‌های ولوو، از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند که می‌توان به جرات گفت که کیفیت قطعات و ماشین‌های تولیدشده توسط این شرکت، در هیچ کجای دنیا نظیر ندارد. شما می‌توانید به‌راحتی قطعات و لوازم‌یدکی و گیربکس ولوو n10 را هم در بسیاری از مراکز فروش این قطعات، خریداری کنید؛ اما اگر می‌خواهید این قطعات را به‌صورت اصل خریداری کنید، بهتر است به سایت iranvolvo.com مراجعه کنید و این قطعات را به‌راحتی از این شرکت معتبر تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *