اطلاعاتی درباره قطعات برقی ولوو به همراه معرفی انواع آن ها

 مقدمه

یکی از ماشین‌های سواری معروف در جهان، ولوو می‌باشد.این ماشین ساخت سوئد است و در زمینه تولید  اتومبیل، کامیون، اتوبوس، موتورهای دیزل و هم‌چنین قطعات سنگین نیز فعالیت می‌کند.شرکت ولوو از سال 1924 میلادی تاسیس شده است و در سال 1927 میلادی نیز شرکتی در گوتنبرگ همان کشور، به عنوان شرکت خودرو سازی راه اندازی کرد. قطعات برقی ولوو که معمولا از پیشرفته ترین انواع قطعات می باشند، طی فرآیندی پیچیده ساخته  می شوند.

آپشن‌هایی که شرکت ولوو در ساخت محصولات خود به کار می‌برند

ماشین‌های ولوو بسیار جذاب هستند و ظرافت بسیار خاصی در ساخت آن به کار رفته است.این ماشین‌ها آپشن‌های منحصر به فردی دارند.

این شرکت به دلیل آپشن‌ها و کارایی‌های خودروهایی که تولید می‌کند، رقیب سر سختی برای شرکت‌های اتومبیل سازی آلمان شده است.

هنگامی که با ماشین‌های ولوو در جاده سفر کنید به راحتی می‌توانید تمامی این آپشن‌ها را لمس کنید و از سفر با آن لذت ببرید.

Ergonomically Designed Seats:

همان‌طور که گفته شد آپشن‌های ولوو بسیار خاص و منحصر به فرد می‌باشد. یکی از این آپشن‌ها صندلی‌های ارگونومیک است.

این قابلیت بسیار طرح پیچیده‌ای دارد، به همین دلیل صندلی‌هایی با کیفیت بسیار بالا در ساخت این ماشین‌ها به کار رفته است.

این قابلیت به این صورت است که در همه جای این صندلی‌ها، بالشتک‌هایی استفاده شده است که احساس راحتی به سرنشینان ماشین می‌دهد.هم‎‌چنین فاصله‌های زیادی بین صندلی‌های جلو و عقب ماشین است که باعث می‌شود تا افرادی که در ماشین هستند احساس ناراحتی و تنگی جا نداشته باشند.

Volvo On Call:

یکی دیگر از این ویژگی‌ها، قابلیت ولوو آن کار می‌باشد که این ویژگی برای این است که هنگامی که شما در ماشین حضور ندارید از طریق تلفن همراهتان می‌توانید تنظیمات خودرو را تغییر دهید و کارهایی که نیاز از را از قبل انجام دهید.

این موارد تنها بخش کوچکی از ویژگی‌های ماشین‌های ولوو است و این ماشین‌ها دارای قابلیت‌های بیشتری نیز می‌باشند.

خودروهای ولوو چه قطعات برقی دارند

 

خودروهای ولوو چه قطعات برقی دارند:

همان طور که می‌دانید، تمامی خودرو‌ها از لوازم برقی تشکیل شده اند. اما ماشین‌های ولوو به دلیل تکنولوژی پیشرفته ای که دارند، از لوازم و قطعات برقی بسیار بیشتری نسبت به خودرو‌های دیگر تشکیل شده است، حتی کامیون‌های این شرکت که جزء معروف ترین کامیون‌های جهان هستند نیز از قطعات برقی بسیار زیادی تشکیل شده است. مهم ترین مسئله در مورد قطعات برقی ولوو اصل بودن آن‌ها می‌باشد. این خودرو‌ها به دلیل حساسیت بالایی که دارند، حتما باید از قطعات اصلی برای سرویس شدن استفاده کنند در غیر این صورت عمر آن‌ها پایین می‌آید.

دینام:

یکی از این قطعات دینام است. برخی از افراد بر این باورند که تنها قطعه تولید کننده برق خودرو، باتری آن است. اما این باور غلط است. یکی از قطعاتی که باعث تولید برق در خودرو‌ها می‌شود دینام آن‌ها می‌باشد. زمانی که روشن می‌شود این قطعه به وسیله آرمیچری که در درون خود داردبرق اتومبیل را تامین می‌کند.

سنسور سوخت:

این قطعه یکی از لوازم برقی ولوو می‌باشد که در داخل باک خودرو‌های ولوو قرار می‌گیرد. این قطعه بانمایشگر پشت آمپر ارتباط مستقیم دارد و میزان سوخت و همچنین اطلاعات مهم دیگر را به راننده نشان می‌دهد.

اتوماتیک استارت ولوو

اتوماتیک استارت ولوو:

تقریبا استارت تمامی خودرو‌ها به یک صورت کار می‌کنند اما بعضی از آن‌ها تفاوت‌هایی بسیار کوچک دارند که به چشم هم نمی‌آیند. استارت نیز از قطعات برقی ولوو به حساب می‌آید. به طور کلی وظیفه استارت اتومبیل روشن کردن خودرو می‌باشد این روشن کردن به این صورت است که استارت خودرو برق را از باتری می‌گیرد و آن را به انرژی مکانیکی تبدل می‌کند و به واسطه همین انرژی مکانیکی چرخ دنده‌هایی به حرکت در می‌آیند و باعث روشن شدن خودرو می‌شوند.

 

اتوماتیک استارت ولوو

چراغ ها:

یکی دیگر از این قطعات، چراغ های اتومبیل هستند که باعث روشنایی در شب می‌شوند، البته امروزه از چراغ‌های روز نیز برای زیبایی در اتومبیل‌ها و یا کامیون ها استفاده می‌شود.

سنسور آب:

از قطعات برقی ولوو می‌توان به سنسور آب آن نیز اشاره کرد. این سنسور در تمامی اتومبیل‌ها و کامیون‌ها وجود دارد اما در ولوو پیشرفته تر می‌باشد. در واقع کار این قطعه برقی در خودرو‌های دیگر نشان دادن دمای آب اتومبیل است. این قطعه در صورت بالا رفتن بیش از حد دمای آب در رادیاتور‌ها به راننده هشدارد می‌دهد و یا با روشن کردن فن‌های خودرو به صورت اتوماتیک، دمای آب را پایین می‌آورد. در خودرو های ولوو این قطعه سطح آب داخل رادیاتور را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد و در صورت پایین رفت سطح آب رادیاتور با راننده هشدار می‌دهد.

 کامیون و اتومبیل های شهری

 

ولوو به غیر از کامیون و اتومبیل های شهری چه ماشین هایی تولید می کند؟

این کمپانی بزرگ که به نوعی یکی از بزرگ ترین کمپا‌نی های تولید خودرو می‌باشد، به غیر از تولید کامیون‌ها و کشنده‌های پیشرفته و اتومبیل‌های لوکس، ماشین آلات صنعتی نیز تولید می‌کند و در این کار نیز بسیار موفق عمل کرده است. همچنین همان طور که در بالا گفته شد، این کمپانی به تولید کردن دیزل ژنراتور نیز مشغول است و دیزل ژنراتور‌های آن جزء معروف ترین برند‌ها در بازار می‌باشند.

 کامیون و اتومبیل های شهری

 

مطلب آخر

 در بالا راجب ویژگی‌ها و آپشن‌های این خودروها گفته شد.با توجه به اطلاعاتی که در قسمت‌های قبلی راجب محصولات و قطعات برقی ولوو ذکر شد، این ماشین‌ها بسیار ایمن هستند و در هنگام سفر با این خودرو به هیچ عنوان احساس نارضایتی  و مشکلی برای شما پیش نمی‌آید.

درباره خدمات و قیمت محصولات ولوو مخصوصا اتومبیل‌های آن باید بگم که چون ایران یک کشور تحریم است، پس قطعا این گونه محصولات نیز قیمت بالایی دارند و داشتن این ماشین‌ها برای هر فردی مناسب نیست و افراد عادی از پس هزینه‌ها و حتی خرید ماشین‌های ولوو بر نمی‌آیند.

 

محصولات مرتبط :

مقالات مرتبط :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *