گیربکس‌های اتوماتیک ولوو رانندگی را برای شما لذت‌بخش‌تر می‌کنند

گیربکس‌‌های اتوماتیک ولوو رانندگی را برای شما لذت‌بخش‌تر می‌کنند و داشتن اطلاعات مناسب در این زمینه برای افرادی که دارای این خودرو هستند بسیار مفید است.

یکی از قطعات بسیار مهم و اصلی خودروها، گیربکس یا همان جعبه دنده آنها می‌باشد. با پیشرفت تکنولوژی نوع جدیدی از این گیربکس‌ها، مدت طولانی است که وارد بازار شده و بر روی یکسری خودروها نصب شده است. این نوع از گیربکس‌ها که گیربکس اتوماتیک نام دارند، نیازی به پدال کلاچ نداشته و عملیات تعویض دنده در خودرو را به صورت خودکار انجام می‌دهد.

یکی از شرکت‌هایی که در زمینه تولید خودروهایی با گیربکس اتوماتیک توانسته موفقیت‌های بزرگی را در بازار جهانی کسب کند، شرکت ولوو می‌باشد. گیربکس اتوماتیک ولوو از بهترین نوع این گیربکس‌ها می‌باشد و بسیار دقیق و حرفه‌ای طراحی شده است و به گفته دارندگان این خودروها، لذت رانندگی را برای آنها دوچندان کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این مدل گیربکس‌های شرکت ولوو بپردازیم.

گیربکس‌های اتوماتیک عملکرد بهتری نسبت به گیربکس‌های معمولی دارند.

گیربکس اتوماتیک چیست و چگونه عمل می‌کند؟

گیربکس‌ اتوماتیک ولوو، در واقع گیربکس‌هایی هستند که در آنها نیازی به تعویض دنده به صورت دستی نمی‌باشد. در خودروهایی که مجهز به این نوع گیربکس هستند، تنها کافیست که دنده را بر روی حالت Drive قرار داده و بعد از آن خود جعبه دنده، به صورت خودکار، دنده‌ را عوض خواهد کرد. بزرگترین تفاوت گیربکس‌های اتوماتیک با گیربکس‌های معمولی، در همین مورد تعویض دنده می‌باشد. تفاوت دیگر بین این دو نوع گیربکس، پدال کلاچ است که در گیربکس‌های اتوماتیک این پدال وجود ندارد. از آنجایی که بیشترین تاثیر دنده‌های گیربکس، بر روی گشتاور موتور می‌باشد، از این رو در گیربکس‌های اتوماتیک، ممکن است به مرور زمان بر اثر فشار وارده، موتور خودرو فرسوده شود. گیربکس اتوماتیک ولوو، امکان دسترسی به سرعت خروجی با دامنه‌ای وسیع را مهیا می‌کند.

در گیربکس‌های اتوماتیک نیازی به تعویض دستی دنده نیست.

با تاریخچه شرکت ولوو آشنا شوید

برند ولوو یکی از قدیمی‌ترین و بهترین برندهای خودروسازی جهان می‌باشد، که علاوه بر تولید خودروها و قطعات مربوطه بسیار با کیفیت، تغییرات مثبت بسیار زیادی را در صنعت خودروسازی ایجاد کرده است. این شرکت که در واقع در کشور سوئد قرار دارد، در زمینه ساخت ماشین‌های سنگین و کامیون‌ها و قطعات این نوع خودروها، تبحر و تجربه بسیاری دارد. به جرئت می‌توان گفت این برند، یکی از بهترین برندهای موجود در جهان در حوزه کاری خود می‌باشد. گیربکس اتوماتیک ولوو، از جمله پرکاربردترین محصولات این شرکت است که توانسته تجربه بسیاری لذت‌بخش و حرفه‌ای از رانندگی را ایجاد کند.

ویژگی‌های بارز گیربکس‌های اتوماتیک ولوو چه مواردی هستند؟

این گیربکس‌‌های اتوماتیک ولوو علاوه بر داشتن مزیت‌های معمول یک گیربکس اتوماتیک، معمولا به صورت موازی با صندلی راننده قرار می‌گیرند تا حرکت در اتاقک ماشین را برای وی ساده‌تر سازند. همچنین این مدل گیربکس‌ها دارای قابلیت تعویض دنده با نسبت دنده بیشتری هستند و به همین دلیل در افزایش میانگین سرعت، توانایی بسیار زیادی دارند.

برای بالا بردن سهولت و سرعت در تعویض دنده‌های خودروهای این شرکت، موتور و گیربکس به صورت یکپارچه قرار گرفته‌اند. جالب است بدانید که گیربکس‌های این شرکت، سهولت عملکرد خودرو را بالا برده و به همین دلیل باعث کاهش مصرف سوخت خودرو می‌شوند. این گیربکس‌ها امکان حمل و نقل بار تا وزن بسیار بالایی را به راحتی به ماشین‌های سنگین و کامیون‌ها می‌دهند. به طور کلی، گیربکس اتوماتیک ولوو از دو واحد اصلی دنده‌های جلو و عقب تشکیل شده است. جنس این گیربکس‌ها از آلومینیوم بوده و به همین خاطر از وزن کمی برخوردار می‌باشند. لازم به ذکر که خنک‌سازی این نوع گیربکس‌ها نیز بسیار راحت‌تر انجام گرفته و از روغن کمتری استفاده می‌کند. از دیگر قابلیت‌های بارز این گیربکس‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خودروهای شرکت ولوو که دارای گیربکس اتوماتیک هستند، رانندگی را بسیار لذت‌بخش‌تر می‌کنند.

-وجود قابلیت برنامه‌ریزی در این نوع گیربکس‌ها به راننده این اجازه را می‌دهد تا بتواند برای هر نوع رانندگی، برنامه‌ای مناسب را انتخاب کند.
-این گیربکس‌ها به طور کلی دارای مراحل R، N، A، M و L هستند که هر یک برای یک نوع حرکت خاص بوده و دارای چندین دنده مختلف می‌باشند. برای مثال R همان دنده عقب بوده و دارای دو دنده برای موقعیت سنگین و دو دنده برای موقعیت سبک می‌باشد.گیربکس‌ اتوماتیک ولوو از اصلی ترین وسایل هر خودروی ولویی در نظر گرفته می‌شود.
-این گیربکس‌ها دارای دو نوع برنامه متفاوت برای مصرف سوخت هستند که شامل Economy یا اقتصادی و Power یا قدرت می‌شود.
-در این گیربکس‌ها یک ECU قرار دارد که توسط آن اجزای گیربکس‌ کار می‌کنند. این ECU به نسبت سراشیبی جاده، وزن حمل شده توسط خودرو و دیگر شرایط موجود، فرمان‌ دنده‌های متفاوتی را صادر می‌کند که باعث ساده‌تر شدن رانندگی و ایجاد سرعت و عملکرد مناسب آن شرایط می‌شود.

برند ولوو یکی از بهترین برندهای خودروسازی جهان است.گیربکس‌‌های اتوماتیک ولوو را می‌توان از اساسی ترین لوازم این ماشین سنگین دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *